5-daagse Houding Fast Track: Pak je rugpijn bij de kern aan

Je bent nog lang niet oud, maar door je rugpijn kan je steeds minder spontaan bewegen. Laat staan lekker door de kamer dansen. 

Je doet versterkende oefeningen of yoga. Je loopt de deur plat bij de fysio. Maar niets lijkt echt te helpen. 

De oorzaak van chronische rugklachten is meestal (95%) je houding. Weet jij hoe je je houding kunt verbeteren?

De meeste mensen denken dat het moeilijk is om je houding te verbeteren. Of dat het lang duurt.

Als jij wilt ervaren dat het niet alleen makkelijk is, maar ook nog eens leuk, dan zit je hier goed.

Want ik help jou je houding te verbeteren in 5 dagen. Met technieken die je nog nergens bent tegengekomen.


Nou denk je misschien dat je de hele dag je schouders naar achter moet trekken. Of dat je eindeloos buikspieroefeningen moet gaan doen. Of moet proberen om met je neus bij je knieën te komen. 

Gelukkig is het niets van dat alles. 

WANT DAT WERKT NIET. 


De technieken waar ik je mee laat kennismaken werken WEL omdat ze:
  • van binnenuit werken met de ademhaling (je gaat er ook vrijer door ademen)
  • je houdingspieren wakker maken (je ervaart nu steun van binnen zodat je rug kan ontspannen)
  • je hersenen er bij betrekken (zodat ze je houding automatisch beter gaan aansturen).
Je houding wordt zo opnieuw geprogrammeerd. Daardoor merk je gedurende de dag dat je houding beter is zonder dat je er bewust mee bezig was.

Wat zijn de resultaten als je meedoet?
  • Je rugpijn is veel minder of zelfs verdwenen
  • Je weet precies wat je moet doen (en laten) om je goede houding te behouden
  • Je voelt je langer, lichter, sterker en vrolijker
Als je niet meedoet, blijf je denken dat rugpijn er voor jou gewoon bij hoort. En dat het te moeilijk is om je houding te verbeteren. Zonde.


Hoe ziet de Houding Fast Track eruit?

Met een groep van ongeveer 20 personen delen we een besloten Facebook groep voor motivatie en het delen van ervaringen. Daarin krijg je 5 keer:

  • een opgenomen les van een half uur (duidelijke uitleg en rustige opbouw).
  • een live zoom sessie van een half uur (opname kijken kan ook) voor al je vragen. Ook geef ik je daar praktische tips om te gebruiken in je dag en deel ik de anatomie achter de technieken. Zodat je begrijpt wat je doet.
We werken 5 dagen samen in de groep. Je hebt 8 weken lang toegang tot al het materiaal. De laatste samenvattende les kan je downloaden om te blijven doen.

Verbazingwekkend hoe rechtop het lopen voelt na de liggende oefeningen. 

Ik voel dat ik mijn buikspieren gebruik en dat dat lekker voelt. De buikspieroefeningen die ik vroeger 'moest' doen had ik een hekel aan en daarna voelde ik me zelden lekkerder. Nu wel.

Gaby

Je legt het heel duidelijk uit; rustig en vol kennis. Precies juist in balans. Ik voel ook aan alles dat dit precies is wat ik nodig heb.
De aanvulling met de Zoom vond ik ook echt fijn. En ook de toegankelijkheid om vragen te stellen.

Een heel prettig programma.
Esther

Twee simpele oefeningetjes, en ineens voel ik hoe staan eigenlijk bedoeld is.
Ik verwachtte dat het moeite zou kosten om een houding waar ik in 51 jaar ingegroeid ben te veranderen, maar het is juist andersom: mijn lichaam herinnert zich hoe het ook alweer werkt.
Met als gevolg minder vermoeidheid en een veel meer ontspannen adem.

Sabina

Wat kost het?

Een individuele afspraak kost bij mij 120 euro en daar moet je voor naar Delft. Dat ga je geen 5 dagen achter elkaar doen.

Met deze Houding Fast Track heb je wèl de kans om een hele week intensief met mij aan de slag te gaan.

Je investering is zo geen 600 euro maar slechts: 149 euro.

We starten op 7 april 2024 

Blijf je liever afhankelijk van een therapeut OF doe je mee met de Houding Fast Track om zelf wat aan de oorzaak van je pijn te doen?

Druk op de knop hierboven om je op te geven  ↑  


Veelgestelde vragen.

Je houding verbeteren. Dat kan toch niet in 5 dagen!? Ik zeg je dat het zelfs sneller kan. Deze simpele technieken zijn gewoon ontzettend efficiënt. Je zal nooit meer hetzelfde over houding denken.


Heeft niet iedere houding een andere aanpak nodig? Nee, iedereen zakt weliswaar in elkaar op een andere manier. Maar de oorzaak is steeds dezelfde: we hebben onvoldoende weerstand tegen de zwaartekracht. Als je die weerstand weer kan opbouwen, dan komt iedereen uit zijn ingezakte houding, hoe die dan ook was.


Werkt dit wel online? Ja. De uitleg tijdens de opgenomen lessen is heel duidelijk.  Je kan op deze manier juist rustig voelen in je eigen lichaam wat er gebeurt en hoe de oefeningen werken. In tegenstelling tot als je het in een groep doet of als ik naast je sta en je steeds corrigeer. Dan ben je teveel afgeleid.
Als iets niet lukt, vertel je dat gewoon in de facebook groep en help ik je verder. 
Ik heb jarenlang les gegeven in groepen en weet precies wat mensen allemaal fout kunnen doen. Dus dat werkt heel goed.


Waarom zijn de lessen niet live? De lessen waarin je de technieken leert heb ik van tevoren opgenomen. Dit is juist handig, omdat je dan de video af en toe kan pauzeren als je iets wilt herhalen om het beter te voelen. De Zoom meetings zijn wel live, zodat je vragen kan stellen over de lessen of de anatomie die ik tijdens de Zoom meetings uitleg. Als je daar niet bij kan zijn, stel je je vragen in de facebookgroep en de Zoom meetings kan je terugkijken.


Moet het via facebook? Niet persé. Het is wel motiverend om het in een groep te doen en facebookgroep werkt daarbij prima. Maar als jij liever geen facebook gebruikt, dan kan het ook zonder. Je krijgt dan toegang tot de lessen en eerder opgenomen Zoom-meetings via OneDrive. Vragen stel je me dan gewoon via de mail. Als je het in dezelfde week doet als wij dan kan je zelfs bij de live Zoom-meetings aanwezig zijn. Wil je het buiten facebook om doen? Geef dat dan aan bij de opmerkingen als je bestelt.


Houd ik toegang tot de oefeningen na het programma? Ja. De laatste les (met alle geleerde oefeningen) kan je downloaden om te blijven gebruiken. Bijvoorbeeld als je een paar dagen te veel in de auto of achter de computer gezeten hebt. Desastreus voor je houding. Maar na de les van 30 minuten sta je weer fier rechtop en voel je je weer herboren.

Je gaat me toch niet leren om mijn bekken gekanteld te houden he, want dat heb ik al geprobeerd. Nee zeg, je mag stoppen met alles wat je expres deed om (zogenaamd) goed te komen staan. Deze technieken werken van binnenuit. Je legt jezelf niets op van buitenaf.


Zijn de oefeningen niet te zwaar voor mij? Nee. Anders dan op de sportschool gaat het hier niet om veel herhalingen en zo zwaar mogelijk. Je leert in de lessen spieren kennen die niets meer deden. Door ze weer wakker te maken pakken ze hun taak weer op. En dat verschil voel je meteen.


Wat wordt het? Pak je je kans of blijf je tobben?

Laatste kans om je op te geven  ↑